Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Reanimatie en ontruiming

  • Klaas

    Er is een calamiteit, er wordt ontruimd en iemand wordt onwel en moet worden gereanimeerd.

    Moet die persoon dan worden meegnomen naar de verzamelplaats, zonder te reanimeren of moeten de EHBO-ers ter plaatse blijven op de onveilige verdieping en starten met reanimatie ?

    Wat is wijsheid.

    Klaas

  • Will

    Beste Klaas,

    Bij een ontruiming sturen de ontruimers de mensen via de vluchtwegen naar de bestemde verzamelplaats. Wordt er iemand onwel dan moet deze meegenomen worden door collega's, ontruimers of bhv'ers. Ehbo verzameld zich bij het gewondennest of duidelijk aanwezig op de verzamelplek, maar nooit achterblijven om een slachtoffer hulp te verlenen op de calamiteitenplek. Regel een: zorg voor eigen veiligheid daarna hulp verlenen.

    Bij een ontruiming zouden andere collega's (redders) in gevaar komen wanneer meerdere personen op de calamiteitenplek achterblijven.

    Groet,

    Will

  • piepeltje

    Denk aan eigen veiligheid. Dus eerst ontruimen, dan reanimeren op een veilige lokatie.

    Een snelle Rautek naar een plek buiten het ontruimingsgebied en daar aan de slag…..

  • Huib

    Ik zou vanuit het oogpunt persoonlijke veiligheid ervoor kiezen de persoon te vervoeren naar de verzamelplaats. Het dilemma is hierbij wel dat vanuit de richtlijnen er zo snel mogelijk moet worden begonnen met reanimeren, maar bij mij gaat mijn eigen veiligheid nog altijd voor.

  • acutezorg

    Eigen veiligheid dus stoppen en wegwezen

  • Justus

    wat denk je zelf klaasje?

  • nic

    Aan een dode hulpverlener heb je niets toch…..Boerenverstand zou ik zeggen….

  • jacqueline

    advies kan gevraagd worden toch? hahahah

    Juist elkaar advies geven iis wijsheid…en niet iemand afvallen…alhoewel het de meest genoemde voornemen voor wederom 2008 is…of moet je dat ook weer anders opvatten hahahah

    Succes….en ik zou ook eerst voor veiligheid kiezen…

  • pascal

    de richtlijnen beginnen ook met eigen veiligheid.

    lijkt me een duidelijk verhaal dus.

    Huib Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik zou vanuit het oogpunt persoonlijke veiligheid

    > ervoor kiezen de persoon te vervoeren naar de

    > verzamelplaats. Het dilemma is hierbij wel dat

    > vanuit de richtlijnen er zo snel mogelijk moet

    > worden begonnen met reanimeren, maar bij mij gaat

    > mijn eigen veiligheid nog altijd voor.