Voor een nieuw te produceren televisieprogramma voor de publieke omroep met de titel ‘gered’ ben ik op zoek naar verhalen van mensen die een ongeluk, of situatie hebben meegemaakt waarbij zij door een voorbijganger/omstander gered zijn. Belangrijk hierbij is dat deze gebeurtenis het leven van slachtoffer en wellicht ook de redder, in zekere mate veranderd heeft, dat er sprake is van een ommekeer. Dit zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat het slachtoffer, of de redder zich na het incident besloten heeft aan te melden bij de (vrijwillige) brandweer, reddingsbrigade, of ambulance of een cursus EHBO is gaan volgen, of juist besloten heeft dit te gaan geven aan andeen mensen. Ben jij iemand, of ken je iemand die ‘gered’ is, of iemand gered heeft die een soortgelijk verhaal heeft dan zou ik graag met deze persoon in contact komen.

Tevens zijn wij op zoek naar bijzondere ‘reddingsverhalen’ van gewone burgers die een ander hebben gered met gevaar voor eigen leven. Omdat we hopen op een ommekeer in het leven deze personen is het niet erg als dit verhalen zijn van een aantal jaren terug.

Reacties, suggesties en goede ideeën hoor ik graag via vinca.vankalsbeek@icareproducties.nl of telefoonnummer 020-4939429.

Alle verhalen worden vertrouwelijk behandeld en contact is geheel vrijblijvend.